torsdag 8 januari 2009

Hej! Ja nu är helgerna över och allt bara susade förbi! Jul har jag skrivit om så nyår och trettonhelgen är kvar. Den 30/12 så kom svägerskan Lena med familj. De åkte tåg ( bor i Stockholm Tyresö) så Mats var snäll och hämtade dom i Borås. Nyårsafton jobbade jag så Lena och co fick klara sig själva och det kan dom! Jag följde inte med till nyårskalaset på Pepparn, var mycket förkyld. Ett glas vin och TV gällde för mig på kvällen men ute var jag vid 12-slaget och tittade på alla raketer som lyste upp himlen, det var mycket fint tyckte jag. Som tur var så var jag mycket bättre på nyårsdagen. Jag väntar med spänning på att få se bilder från nyårskalaset. Anna eldade visst i spisen som är i biblioteket, rök in, hur kan det hända?
Trettonhelgen ägnades åt shopping, matlagning och att äta. På trettondagen så körde jag Lena och Lisa in till Borås skulle ta taget hem till Stockholm, då tänkte jag att gå lite i affärer i Borås. MEN ingen affär var öppen inne i Borås! (city) Sparade pengar men jag ville ju handla! Fick åka en sväng till Coop och göra åt lite pengar.
Arvid har som sagt flyttat så Lena, Anna och Karin har röjt i hans hus, det var en hel del att köra till tippen sa Lena. Den "fina" frysen som nästan gick ut själv var ett kapitel för sig själv! Alldeles grön- sörjig inuti, Lena gick loss på innehållet med spett och hammare. Henrik och Mats bar ut den sedan, Henrik gjorde misstaget att öppna locket. Skulle han inte ha gjort!
Nytt år vad nu det kan bära med sig!? Ett vet jag, det blir nya barn till sommaren. Karin och Mats ska bli tre-barnsföräldrar! Hur ska gamla mormor orka med, måste börja att träna mer. Även Henriks syster Sara och hennes Stefan ska bli föräldrar i sommar. Anna har inte hakat på trenden, säger hon! Anna tycker det är härligt att jobba, uppskattar att var hemma mer när man har jobbet att gå till.
Så har politiken dragit igång lite, med några gruppmöten. Jag tycker nog att det är kul, ikväll var det medlemsmöte och så var det motioner till distriktsmötet som skulle avhandlas. 9 st. motioner antog vi.
Natthälsningar från mormor!

2 kommentarer:

Pepparn sa...

Japp, du har rätt, jag har INTE hakat på trende.
Du måste fixa din klocka. Nu är det dax att koja..
Jag och Axel har varit hos Arvid och "livat" upp lite..

Go natt!

Eva sa...

OBS klockan är fixad!
Hälsningar mormor