lördag 10 januari 2009

SOFFAN

Ja, jag utlovade ju rapport om det var någon som hade sovit i SOFFAN. Den har nu blivit invigd! Min svåger och svägerska skulle sova i den, men Bengt (svåger från Mariestad) tyckte den var för smal och för kort så Anne-Charlotte (svägerska från Mariestad) fick sova på madrass på golvet. Annars så gick det bra att sova i SOFFAN enligt Bengt, låg på tvären sa han. Jag hade en säng till, till Anne-Charlotte men den hade jag glömt av. Fast Anne-Charlotte är ju gympalärare så hon fixar att ligga på madrass på golvet. Till sommaren går hon i pension, tänk så skönt! ( Bengt är redan pensionär, sedan i somras) Göra vad man vill. Sova länge, resa, vara med barn och barnbarn + allt annat.
Ryggen är inte bättre idag, elände! Men en liten tröst är att melodikrysset klarade jag nästan själv idag. Lite hjälp av Karin och Mats bara. Ibland är krysset jättelätt men veckan efter brukar det vara svårt. Det är mycket kul att försöka att klara krysset på lördagförmiddarna, när det är frågor om typ, Idol och liknande tävlingar får jag fråga oraklet Henrik. Anna är rätt så bra också, även Karin brukar klara av de frågorna.

Inga kommentarer: