tisdag 25 november 2008

Hej!
Nu har jag varit på kommunfullmäktige och bestämt om budgeten för åren 2009-2012. Det var ett långt möte från kl; 13.30 till 20.30. Det blir ju så långt när det är många som vill prata och säga sitt om det olika förvaltningarna och så är det repliker och inlägg. Men mycket intressant är det allt, från och med nästa år så kommer det att bli svårt att leva upp till målen som är satta. Med allt mindre pengar att använda till dessa mål, men alla ordföranden och vise ordf. lovade att försöka att göra så gott de kan i sina nämnder.Vi kan ju hoppas att allt ska flyta utan allt för stora avvikelser från de uppsatta målen.
Nu är det första advent om bara några dagar och det blir så fint i alla fönster tycker jag med adventsljusstakar. Ska försöka att fixa i mina fönster också om bara tiden räcker till. Snart så ska jag sätta in en bild och ändra klockan om jag ev. kan få hjälp med det.
Hälsningar politikmormor Eva

1 kommentar:

Anonym sa...

jaja, tur att nån i familjen hinner med politiken...