måndag 17 november 2008

SOFFAN

Hej! Måste bara skriva SOFFAN med stora bokstäver. Var nog inte meningen att jag skulle ha den. När jag köpte den i lördags, så hade jag tänkt att den skulle hem direkt. Men se det hade inte SOFFAN tänkt sig. 10 minuter i 14 så hade jag bestämt mig, köp! Karin och barnen var med så in i Volvon gick den inte, fast där har SOFFOR förr trycks in både från Stockholm och från GBG IKEA. Snäll som Karin var så åkte hon för att hyra en kärra som skulle ta SOFFAN till Rosäng, vad hände då tro? Jo, ingen kärra med tak, bara en med gallergrindar. Karin hyrde den och väl framme vid Iwans m.ösregnade det!! Inte kunde SOFFAN ut och åka i den kärran inte. Expediten stod på nålar hon skulle vara någonannanstans kl:14.15. Men hon sa, att vi kan köra hem den på måndag ja tack, sa jag. Så nu ikväll kl:17,45 kom SOFFAN till Rosäng. in genom ytterdörren och hallen gick bra men sen var det stopp när den skulle in i barnrummet. Nej, jag vill inte sa SOFFAN men de två killarna som kom med SOFFAN hade gett sig katten på att SOFFAN skulle in!! Efter ca 20 minuters stånkande, stönande, småsvärande och diverse knep så står SOFFAN nu i barnrummet!
Jag skulle på ett möte så killarna kunde jag inte bjuda något på, de sa att detta var ju enkelt mot vad de hade varit med om. Får se om SOFFAN är snäll mot de som ska sitta i den och sedan sova i den, eller vad SOFFAN hittar på för nya bus!? Hälsning från en nöjd SOFFmormor

4 kommentarer:

Karin Ryberg sa...

heja SOFFAN! När killarna höll på med den kan jag lova att den kallades sof-FAN istället ;-)
Men nu är den ju på plats i varje fall...

Anonym sa...

nu har jag ändrat så att alla kan lämna kommentar på din blogg!
/karin

Pepparn sa...

Jaha, det verkar ju spännande. Ska inom kort åka till Rosäng och kontrollera Sof-FAN eller soffan, får se vilket det blir.
Axel ska ju få möbler från mormor så de ska ju hämtas på lördag, en säng, en byra och en stol samt ett nattygsbord. Roligt!!

Anonym sa...

PS jag har varit på Iwans m. och lämnat en chokladkartong med innehåll till SOFFAN,s bärare. Hoppas att dom lät sig väl smaka. DS
Eva